Mõiste „sõidukipiirdesüsteemid” tähistab mitmesuguseid erinevaid tarindeid, mis EVS-EN 1317 kohaselt on järgmised:
* põrkepiirded;
* terminalid;
* üleminekud;
* põrkeleevendid.
Sõidukipiirdesüsteemid peavad nii palju kui võimalik vähendama õnnetuste tagajärgi ja need on mõeldud:
* tee kõrval asuvate kõrvaliste isikute ja kaitset vajavate alade kaitseks;
* kahe sõiduteega teedel vastassuunalise liikluse kaitseks;
* sõitjate ja juhi kaitseks sõiduki teelt väljasõidul, allakukkumisel rajatiselt, kokkupõrkel
sõidutee kõrval oleva ohtliku takistusega.
Sõidukipiirdesüsteemid peavad nii palju kui võimalik minimeerima võimalike õnnetuste tagajärgi ja need on mõeldud:
* Tee kõrval asuvate kõrvaliste isikute ja kaitset vajavate alade kaitseks;
* Kahe sõiduteega teedel vastassuunalise liikluse kaitseks;
* Sõitjate ja juhi kaitseks näiteks sõiduki teelt väljasõidul, allakukkumisel rajatiselt, kokkupõrkamisel sõidutee kõrval ohtliku takistusega jne.
Sõidukipiirdesüsteeme iseloomustatakse läbi nende tugevuse (ohjeldamise tase) ning läbipaindega (normaliseeritud töölaius). Lisaks neile parameetritele hinnatakse ka piirete mõju inimesele kokkupõrke korral.
EVS-EN 1317-1 Teepiirdesüsteemid. Osa 1: Terminoloogia ja katsemeetodite
üldtingimused.
EVS-EN 1317-2 Teepiirdesüsteemid. Osa 2: Põrkepiirete, sealhulgas
sõidukirinnatiste, toimuvusklassid, kokkupõrkekatse
läbimistingimused ja katsemeetodid.
EVS-EN 1317-3 Teepiirdesüsteemid. Osa 3: Põrkeleevendite toimivusklassid,
kokkupõrkekatse läbimistingimused ja katsemeetodid.
EVS-ENV 1317-4 Teepiirdesüsteemid. Osa 4: Terminalide ja üleminekute
toimivusklassid, kokkupõrkekatse läbimistingimused ja
katsemeetodid.
EVS-EN 1317-5 Teepiirdesüsteemid. Osa 5: Sõidukipiirdesüsteemidele esitatavad
tootenõuded ja vastavushindamine.
CEN/TR 1317-6 Teepiirdesüsteemid. Osa 6: Jalakäijapiirdesüsteemid.
Jalakäijarinnatised.
EVS-EN 12767 Teepäraldiste tugikonstruktsioonide passiivne ohutus. Nõuded,
klassifikatsioon ja katsemeetodid.