fbpx

Inten OÜ

SWEDBANK AS
IBAN: EE902200221061048194
SWIFT/BIC: HABAEE2X

Ohjeldamise tase

Home / Põrkepiirde ABC / Ohjeldamise tase
[cws-row cols=1 id=”cols1″][col span=12][cws-widget type=text title=”Ohjeldamise tase”]

Ohjeldamise tase iseloomustab põrkepiirde vastupanu suurust sõltuvalt sõiduki kogumassist, kokkupõrke nurgast ja kokkupõrke kiirusest vastavalt EN 1317 kohasele kokkupõrketestile (Vt tabelit).

 

Tabel “EN 1317 kohane ohjeldamise tasemete liigitamine”

 

Ohjeldamise tasemed on määratud testidega, mida kirjeldatud piire peab taluma. Iga uut süsteemi tuleb testida vähemalt kaks korda – üks kord kerge sõidukiga, et määrata löögi tugevust ja mõju sõiduauto juhile ning teine kord raskema sõidukiga, et määrata maksimaalne löögienergia, mida testitav piirdesüsteem suudaks vastu võtta. Ohutustasemed on klassifitseeritud vastavalt löögienergiale, millega süsteemi on testitud.

 

Piirdesüsteemile CE märgise ning Euroopa Liidus turustamise loa saamiseks tuleb piiretel läbida põrketestid. Testitav teepiirdesüsteem peab vastama järgnevatele parameetritele:

 

  • Põrkepiire peab suunama sõiduki tagasi teele ilma piirde täieliku purunemiseta;
  • Põrkepiirde detailid ei tohi tungida auto sõitjate ruumi;
  • Deformatsioonid, mis võivad seada ohtu liiklejate elu, ei ole lubatud;
  • Sõiduki gravitatsioonikese ei tohi ületada deformeerunud süsteemi tsentrit;
  • Sõiduk ei tohi kokkupõrke tagajärjel ümber paiskuda;
  • Raskete sõidukite testidel ei tohi rohkem kui 5% veoki veosest maha kukkuda;
  • Peale piirdega kokkupuudet ei tohi sõiduk paiskuda vastassuunavööndisse.

 

kokkupõrkekatsete kirjeldused

Tabel “Sõiduki kokkupõrkekatse kirjeldused (EVS-EN 1317-2) “

[/cws-widget][/col][/cws-row]
HELISTA MEILE